Joyce:

“In februari 2019 ben ik gestart bij Opleiding Binn’stad op de werkervaringsplek van office manager.

Na jarenlang in de retail gewerkt te hebben en het einde van een jaarcontract in mei 2018, was het voor mij hét moment om terug te kijken op mijn carrière tot nu toe.

Voor mij stond het al vrij snel vast dat ik niet wilde terugkeren naar mijn ‘oude’ werkomgeving, maar een nieuwe start wilde maken in een ondersteunende functie. Omdat ik lange tijd zelf als manager gewerkt heb, dacht ik dat deze ervaring juist heel bruikbaar zou zijn om andere managers te  ondersteunen zodat zij het beste uit zichzelf en hun taken zouden kunnen halen.

Vanuit mijn netwerk ben ik begonnen met mij te oriënteren in welk werkgebied ik het beste tot mijn recht zou komen. Ik heb o.a. in het onderwijs meekunnen kijken en ook op facilitair gebied interessante gesprekken en meeloopdagen gehad.

Opleiding Binn’stad:

In oktober 2018 kwam ik voor een kennismakingsgesprek bij Opleiding Binn’stad, waar mij al snel duidelijk werd gemaakt dat trechteren noodzakelijk was om verdere stappen te kunnen ondernemen.

Na het gesprek was daar het gevoel dat ik als office manager misschien niet genoeg uitdaging zou hebben. Ondertussen bleef ik op allerlei ondersteunende functies solliciteren, maar mijn werkervaring was niet passend en ik werd daardoor niet uitgenodigd voor gesprekken.

In januari nam Sanny Veerkamp van Opleiding Binn’stad weer contact op, omdat ik nog steeds als werkzoekende stond omschreven op mijn LinkedIn pagina. Na een kort gesprek ben ik in februari 2019 toch gestart als office manager. Om mijn kansen op de arbeidsmarkt verder te vergroten leek mij dit een goede stap!

Ontwikkeling:

Bij Opleiding Binn’stad heb ik de mogelijkheid gekregen om mij verder te ontwikkelen via de cursus Office Management. Daarnaast heb ik ook mijn BHV gehaald, wat altijd handig is. Ik heb stapjes kunnen maken qua werkzaamheden: o.a. het onderhouden van de website, structuur aanbrengen in het digitale archief , externe werving doen onder bestaande en nieuwe verwijzers en het leiden van het Bijbanen Project. Zo groeide ik in mijn functie en heb daarnaast mijn netwerk flink uit kunnen breiden.

Toegevoegde waarde van een WEP:

Na diverse sollicitaties heb ik nu bij de Gemeente Groningen op de afdeling Contractmanagement een baan gevonden als management assistent. Daar zal ik vanaf juni 2019 in een nieuwe functie het hoofd van de afdeling en de contractmanagers gaan ondersteunen.

Dit was niet gelukt zonder mijn werkervaringsplek bij Opleiding Binn’stad. Een perfecte manier om aan een carrière switch te werken. Bovendien ook een mooi voorbeeld hoe je met investeren in jezelf via een werkervaringsplek je kansen op de arbeidsmarkt werkelijk vergroot! Ik wil Opleiding Binn’stad dan ook bedanken voor alle steun, de prettige werkomgeving en vooral ook voor de kansen die ze hebben geboden!”